printlogo


کد خبر: 224872تاریخ: 1399/7/6 00:00
تفاوت آمار آلایندگی اتوبوس‌ها در گزارش‌های شهرداری و اتوبوسرانی
فرسودگی 62 درصد ناوگان اتوبوسرانی تهران

برخلاف آنچه در کمپین‌های شهرداری تهران درباره آلودگی هوا مانند سه‌شنبه‌های بدون ماشین و دوچرخه‌سواری شهردار، تبلیغ می‌شود عمده آلودگی‌های شهری ناشی از اتوبوس‌های فرسوده شهری است که درباره آن تغییری صورت نمی‌گیرد. مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به سهم اتوبوس‌ها در تولید ذرات معلق می‌گوید: «بیش از 62 درصد ناوگان اتوبوسرانی تهران فرسوده است و باید از رده خارج شود». محمود ترفع درباره تدابیر ناوگان اتوبوسرانی پایتخت برای فصل پاییز اظهار داشته است: «معمولا با ورود به فصل پاییز به دلیل افزایش ترددهای درون‌شهری و وقوع پدیده اینورژن، آلودگی هوای تهران تشدید می‌شود، البته سهم اتوبوس‌های شرکت واحد در تولید ذرات معلق هوای تهران 5 درصد و در تولید آلاینده‌های گازی تنها نیم درصد است». این درحالی است که بر اساس گزارش سال گذشته شهرداری «بیش از 30 درصد از آلودگی هوای تهران ناشی از اتوبوس‌ها شامل 25/18 درصد آلودگی اتوبوسرانی خصوصی و 64/12 درصد آلودگی اتوبوس شهری اعلام شده است». شهرداری در 4 سال گذشته حتی یک اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی اضافه نکرده است و واقعیت این است که بیش از 62 درصد ناوگان اتوبوسرانی تهران فرسوده شده و باید از رده خارج شود اما اتوبوسرانی به دلیل محدودیت‌هایی که شهرداری برای آن به وجود آورده است، چاره‌ای جز استفاده حداکثری از همین ناوگان فرسوده ندارد. مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اعلام اینکه به دلیل فرسودگی ناوگان، بازسازی و بهسازی اتوبوس‌های فرسوده موجود را در دستور کار قرار داده‌ایم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 3600 دستگاه اتوبوس فعال در ناوگان اتوبوسرانی تهران فرسوده هستند که آلودگی آنها از اتوبوس‌هایی که هنوز به سن فرسودگی نرسیده‌اند، به مراتب بیشتر است.


Page Generated in 0/0033 sec