printlogo


کد خبر: 149242تاریخ: 1394/9/1 00:00
دستاوردهای جهانی روابط عمومی را بومی سازی کنیم

گروه اقتصادی: گردهمایی 2 روزه بازاریابی جهانی روز گذشته کار خود را با حضور مدیران عالیرتبه و مجرب بین‌المللی در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران آغاز کرد. ساخت دارایی برند با ساختن چارچوب صحیح برند، نقش و تأثیر احساسات در بازاریابی، تأثیر جایگاه‌سازی از طریق پیام‌رسانی و تنظیم کانال‌های ارتباطی، چگونگی ارتباطات منسجم و جذب سرمایه‌های داخلی و سرمایه‌گذاری خارجی از محورهای سخنرانی‌ روز اول گردهمایی بود. به گزارش «وطن‌امروز»، آرش وفاداری، مدیرعامل شرکت ماناپیام به‌عنوان اولین سخنران این گردهمایی با اشاره به چالش‌ها و فرصت‌های منحصربه‌فرد ارتباطات در ایران اظهار داشت: یک سازمان، پیام‌های متفاوتی را به انواع مخاطبان خود می‌فرستد که ارسال پیام درست به مخاطب درست، یکی از اصول اولیه ارتباطات است و این کار باید به صورت مستمر صورت گیرد. وفاداری با تصریح اینکه ارتباط با رسانه‌ها، صنوف، قانونگذاران، سهامداران و حتی ارتباطات داخلی یک سازمان نیازمند برنامه‌ای استراتژیک است و باید توسط روابط عمومی صورت ‌‌گیرد، ادامه داد: مجموعه فعالیت‌های روابط عمومی برای حفظ و بقای سازمان بسیار مهم است به همین دلیل امروز روابط عمومی در کنار مارکتینگ جایگاه مهمی دارد. وی با اشاره به اهمیت ارتباطات منسجم و استراتژیک در شرایط کنونی ایران اضافه کرد: ما در شرایط ویژه و مهمی قرار داریم؛ بخش خصوصی در حال رشد و پیشروی است و رقابت بیشتر شده است. به تاکید مدیرعامل ماناپیام در چنین شرایطی باید خود را به رعایت اصول روابط‌عمومی و استانداردهای جهانی نزدیک کنیم و البته این کار باید با شناخت مخاطب ایرانی و توجه به ویژگی‌ها و شرایط کشور صورت گیرد؛ امری که به موفقیت و اثرگذاری کمپین‌ها و برنامه‌های بازاریابی و روابط عمومی منجر خواهد شد. وی بر بومی‌سازی تولیدات و دستاوردهای جهانی بخش روابط عمومی در ایران تاکید کرد و گفت: مردم با پیام‌های یک طرفه راضی نمی‌شوند بلکه باید با آنها شفاف بود و به طور قطع شفافیت می‌تواند سوددهی شرکت‌ها را افزایش دهد. وی تصریح کرد: در سال‌های جاری جایگاه‌سازی برندها برای شرکت‌های ایرانی مهم شده است. وفاداری با بیان اینکه مشتری باید احساس کند که محور همه اشتراک‌گذاری‌هاست، تاکید کرد: اگر برای مشتری تراکنشی باارزش وجود نداشته باشد از آن خارج می‌شود. در ادامه این گردهمایی، لارس زیلبربائر، مدیر رسانه‌های اجتماعی گروه لگو درباره چگونگی برقراری ارتباطی مؤثر با مشتریان گفت: وقتی فرزندان ما به دنیا می‌آیند 80 درصد آنها از خلاقیت برخوردارند اما تعداد محدودی این خلاقیت را تا بزرگسالی برای خود حفظ می‌کنند. بنابراین ما در لگو تلاش کردیم با محصولی که شاید ایده آن ابتدایی بوده است، خلاقیت را تا مرحله بزرگسالی استمرار بخشیم تا بتوانیم افرادی مستعد برای جامعه آموزش دهیم. وی خاطرنشان کرد: امروز با گسترش شبکه‌های اجتماعی، باید برای معرفی محصول از رسانه‌‌های مختلف استفاده کرد، چرا که امروزه از رسانه‌‌های اجتماعی برای بازاریابی و خلق تقاضا استفاده می‌شود. این گردهمایی با همکاری شرکت پی‌ورلد و ماناپیام برگزار می‌شود.
 


Page Generated in 0/0043 sec